راهنمای خرید

کدام را انتخاب کنیم؛ چینی ساده یا گلدار؟

سرویس چینی ساده

اینکه شما سرویس چینی ساده را انتخاب کنید یا گلدار کاملا امری سلیقه‌ای است و به شما مربوط می‌شود، اما انتخاب هر یک از آنها مزایا و معایبی دارد که ما در ادامه به بررسی هر یک از آنها می‌پردازیم و در نهایت این شما هستید که تصمیم می‌گیرید کدام را انتخاب کنید.

همه ما می‌دانیم که ظاهر بصری غذا و ظرف آن تاثیر غیر قابل انکاری بر روی میل به خوردن یا از دست دادن اشتها در وعده‌های غذایی دارد!رنگ غذا به خودی خود بسیار مهم است. با این حال، طرح و رنگ بشقاب که در آن سرو می‌شود نیز تأثیر زیادی بر درک ما از یک وعده غذایی دارد.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید سرویس چینی ساده و گلدار را با هم مقایسه کنیم.

مزایای سرویس چینی ساده

سرویس چینی ساده

  • قابل جایگزین کردن است

یکی از دغدغه‌های همیشگی خانم‌ها شکستن و ناقص شدن سرویس چینی آنهاست. بزرگترین مزیتی که یک سرویس چینی بدون طرح رنگ و ساده دارد این است که دیگر نیاز نیست نگران این باشید که مبادا ظرفی از شما بشکند. لنگه‌های ظروف چینی ساده را می‌توانید به راحتی در بازار پیدا کنید و آن را جایگزین کنید.

  • دیگر نیاز نیست نگران کم رنگ شدن طرح‌ها و گل‌های سرویس چینی خود باشید

مزیت دیگر سرویس‌های چینی ساده این است که نیاز نیست نگران کم رنگ شدن طرح‌های روی ظروف باشید. احتمالا همان طور که در تجربه آن را دارید ظروف گلدار پس از مدتی شروع به کم‌رنگ شدن می‌کنند که باعث جلوه نامناسبی برای استفاده در مهمان‌هاست، ولی با استفاده از ظروف ساده دیگر نیاز نیست که نگران این موضوع باشید.

  • ظروف ساده قابی زیبا برای غذاهای شماست

اگر در هتل یا رستورانی غذا سرو کرده باشید توجه کرده‌اید اکثرا از سرویس چینی ساده استفاده می‌کنند. دلیل این موضوع این است که ظروف چینی ساده قاب بهتری برای غذاست و غذا در این ظروف جلوه بیشتری پیدا می‌کند. به زبان دیگر توجه کسی که غذا را میل می‌کند بیشتر به خود غذا جلب می‌شود تا به طرح‌های ظرف. از حاشیه خالی ظروف ساده می‌توانید برای تزئین استفاده کنید.

  • ست کردن آن با هر ظرف و دکوری امکان‌پذیر است

سرویس چینی ساده

رنگ سفید رنگی خنثی است. به این معنا که امکان همنشینی و هماهنگی این رنگ با هر رنگ دیگری وجود دارد. با انتخاب سرویس چینی ساده به راحتی می‌توانید آن را با دیگر ظروف و یا دکور موجود در سفره ست کنید.

معایب سرویس چینی سفید

  • ساده بودن

این امر به خودی خود یک عیب نیست، اما شاید سلیقه برخی از افراد را که علاقه خاصی به ظروف گلدار و طرح‌دار دارند ارضا نکند.

  • لکه‌شدن

امکان بروز لکه در تمام ظروف وجود دارد اما وقتی یک ظرف کاملا سفید لکه‌دار می‌شود به وضوح مشخص است. یکی از بزرگترین عیب‌های سرویس چینی ساده این موضوع است که نیاز به دقت و توجه بیشتری در تمیزی را می‌طلبد.

مزایای سرویس چینی گلدار

سرویس چینی ساده

  • الگوی خود را پیدا کنید

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که الگوهای خاصی را استفاده می‌کنید و علاقه دارید، استفاده از ظروف چینی طرح‌دار می‌تواند برای شما جذاب باشد. این کار می‌تواند نشانگر سبک خاص شما را نشان دهد.

  • سفره‌ای مجلل بچینید

ظروف طرح‌دار به سفره روح بیشتری می‌دهند و آن را باشکوه‌تر می‌کنند. اگر سادگی برای شما آزار دهنده است سرویس‌های چینی طرح‌دار گزینه بهتری برای شما خواهند بود.

  • چیزی بیشتر از یک غذاخوری

اکثر افرادی که با سرویس ساده مخالفت می‌کنند دلیلشان این است که ظروف ساده بیشتر در هتل‌ها و رستوران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و ظروف خانه باید متفاوت باشد.

معایب سرویس چینی گلدار

  • احتمال از مد رفتن وجود دارد

ماهیت بازار ایجاد تنوع و نیاز برای مصرف کننده است. اگر اهل خرید باشید می‌دانید که هر سال ظروف جدید با اشکال و طرح‌های جدیدی در بازار در دسترس عموم قرار می‌گیرد. در صورتی که چینی با طرح و گل‌های مد روز تهیه کنید احتمالا بعد از چند وقت متوجه خواهید شد که باید به فکر یک سرویس جدیدتر باشید.

  • عدم امکان جای‌گذاری

با شکستن هر کدام از ظرف‌های سرویس گلدار شما، احتمالا به سختی می‌توانید نمونه مشابه آن را پیدا کرده و جایگزین کنید.

بهترین فروشگاه اینترنتی ظروف چینی

عاقلانه است که از فروشگاهی خرید کنید که ست‌های کاملی را می‌فروشد و همچنین به شما امکان می‌دهد شکل‌ها، اندازه‌ها و طرح‌های مختلفی را انتخاب کنید. در حقیقت فروشگاه اینترنتی ظروف چینی خوب باید تنوع کافی را برای شما فراهم ‌کند. علاوه بر شکل و طرح سرویس‌های موجود در فروشگاه رنج قیمتی متنوعی را پوشش دهد تا شما با هر توان مالی امکان انتخاب داشته باشید.

سخن پایانی

با تمام نکات قوت و ضعفی که در بالا اشاره شد ولی کفه ترازوی مزایای سرویس سفید ساده نسبت به گلدار سنگین‌تر است. سرویس چینی ساده همیشه انتخاب خوبی برای انتخاب ظروف غذاخوری هستند زیرا جاودانه هستند و برای ترکیب با انواع ظروف و سبک‌های مختلف مناسب هستند. کیفیت همیشگی سرویس چینی ساده به این معنی است که برای حفظ روند فعلی نیازی به هدر دادن و سرمایه گذاری بیشتر ندارید. با استفاده از بشقاب‌های سفید ساده، به غذایتان اجازه می‌دهید در مرکز قرار گیرد، و اجازه می‌دهید تضاد رنگی غذایتان با بشقاب سفید بیشتر به چشم بیاید و سفره را زیباتر کند.

ولی به هر حال هیچ سبکی از ظروف  وجود ندارد که بتوان آن را قطعا تایید یا رد کرد. هر ظرفی با هر رنگ و طرحی دارای مزایا و معایبی است که به این معنی است که داشتن دانش در مورد نحوه استفاده و نگهداری از آن مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید