دانستنی ها

مزایای ظروف سرامیکی برای پخت و پز

ظروف سرامیکی

ظروف سرامیکی هر سال طرفداران بیشتری پیدا می‌کنند. محصولات آشپزی سرامیکی زیادی برای پخت غذا وجود دارد؛ چاقو، قابلمه، تابه و غیره . مناقشات پیرامون سمی بودن تفلون، متخصصان را بر آن داشته تا با هدف نوآوری در ظروف بدون خطر برای سلامتی، به ابزارهای جدید روی بیاورند. سرامیک‌های آشپزی از زمان رومیان وجود داشته‌اند و ارزش خود را ثابت کرده‌اند. افرادی که جهت استفاده از این ظروف متقاعد شده‌اند از همه اقشار جامعه هستند. قصابی‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، غذاخوری‌ها، رستوران‌ها، صنایع غذایی، عمده‌فروشان و تولیدکنندگان در بسته‌بندی ظروف کوچک، از جمله این موارد هستند.

در این مقاله متوجه خواهید شد که چرا بهتر است از ظروف سرامیکی برای پخت‌و‌پز استفاده کنید. شما می‌توانید برای تحویل گرفتن محصول خود از فروشگاه ما آماده شوید. همچنین می‌توانید آن را به صورت آنلاین نیز سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.

می‌دانیم که همه دوست دارند یک آشپزی بدون استرس داشته باشند و استفاده از ظروف سرامیکی می‌تواند انتخابی ایده‌آل باشد. استفاده از این ظروف مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

 

مزایای استفاده از ظروف سرامیکی

اگر شما ظروفی را می‌خواهید که بتوانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید، ظرف پخت سرامیکی بهترین گزینه برای شماست. در واقع، سرامیک کاملا بادوام است. دیگر نیازی نیست که هرچند وقت یکبار بروید و آنها را عوض کنید.

بسیاری از افراد ترجیح می دهند در انتخاب ظروف آشپزخانه خود به این ماده اعتماد کنند. علاوه بر این، در آشپزی با ظرف سرامیکی اصلاً مشکلی نخواهید داشت. زمانی که بخواهید چندین سال بدون استرس با ظرف آشپزخانه بگذرانید، این بهترین گزینه است.

از ویژگی‌های سرامیک می‌توان به ماندگاری، استحکام و مقاومت خوب آن در گذر زمان اشاره کرد. این خاصیت‌ها به شما این امکان را می‌دهد که چندین سال در هزینه‌های خود در ست‌های آشپزی صرفه‌جویی کنید. هیچ خراشیدگی به‌راحتی نمی‌تواند روی سرامیک اثر بگذارد؛ چه از چنگال، کاردک فلزی، میکسر یا قاشق چوبی استفاده کنید، کیفیت این ظروف دست‌نخورده باقی مانده و خراب نمی‌شود. همچنین در طول پخت و پز، شما پخت یکنواخت غذای خود را حفظ خواهید کرد. علاوه بر این، به شما یادآوری می‌کنیم که سرامیک‌ها نه تنها در یخچال، بلکه در انجماد (تا 20- درجه سانتی‌گراد) و در برابر گرما (تا 250 درجه سانتی‌گراد) مقاومت می‌کنند.

ظروف سرامیکی

ظروف سرامیکی آشپزخانه

 

چه زمانی از سرامیک های آشپزی استفاده کنیم؟

مزیت بزرگ سرامیک، چند منظوره بودن استفاده از آن است. از این ظروف می‌توان برای دم کردن چای، قهوه یا سایر دمنوش‌ها استفاده کرده و یا گرم کردن انواع خورشت‌ها، بدون تغییر در مزه آن، استفاده کرد. وقتی نوبت به پختن استیک، ماهی یا سبزیجات می‌رسد، در اینجا نیز سرامیک تفاوت را ایجاد می‌کند. روکش سرامیکی مانند یک مینای دندان است که از مواد نچسب تشکیل شده است و از چسبیدن غذا هنگام سرخ‌کردن جلوگیری می‌کند. در واقع، این ویژگی تمایلی به سوزاندن و قهوه‌ای کردن غذا ندارد.

یکی دیگر از مواردی که باعث خواهد شد با این نوع ظروف دوست شوید این است که دارای ساختاری کاملا محکم و مقاوم هستند. شما می‌توانید بدون هیچ نگرانی در مورد حرارت درون محفظه، آن را در فر قرار دهید. فقط الماس می تواند سرامیک را بشکند. به همین دلیل است که ظروف آشپزخانه ساخته شده از این ماده، استحکام قابل ملاحظه‌ای را دارا می‌باشند.

سرامیک در برابر شوک‌های حرارتی مختلف نیز کاملاً مقاوم است. صرف نظر از منبع گرما، می‌توانید با خیال راحت آشپزی کنید. همچنین لازم نیست نگران زنگ زدگی ظرف سرامیکی خود باشید.

نگهداری از ظروف سرامیکی اصلاً دشوار نیست و برای مراقبت از آن به مواد خاصی نیاز ندارید.

علاوه بر این، از نظر بسته‌بندی، ظروف شما به روشی گرم‌تر در ظرف سرامیکی قرار می‌گیرند. همچنین می‌توان از آن به عنوان یک ظرف نگهدارنده استفاده کرد تا گرمای غذای خود را از دست ندهید.

اگر می خواهید در کنار مراقبت از سلامتی خود آشپزی کنید، بدون شک ظرف سرامیکی بهترین گزینه ای است که می‌توانید انتخاب کنید. این ماده از انتقال یون‌های فلزی به داخل وعده غذایی شما جلوگیری می کند. اینها اغلب مسئول چندین بیماری هستند.

از طرفی هنگام آشپزی داخل این ظروف، غذای شما تمام مزه خود را حفظ می‌کند. بنابراین این یک راه‌حل بسیار خوب برای مصرف وعده‌های غذایی شما، در حالی که از در حال صرف یک وعده غذایی خوشمزه هستید، لذت ببرید.

ظروف سرامیکی

ظروف سرامیکی آشپزخانه

خرید ظروف سرامیکی

 

فروشگاه کارچوو ظروف متنوع و قابل اعتمادی را به مشتریان خود عرضه می‌کند که ماندگاری زیادی در طول زمان دارند و به لطف رنگ‌های مدرن در برابر پوسیدگی، خراش و یا ضربه مقاومت می‌کنند. ظروف سرامیکی ما در رنگ‌های مشکی مات، خاکستری آنتراسیت، سفید، نارنجی، سبز و غیره و در شکل‌های مستطیل، بیضی، مربع، گرد با ظرفیت‌های متنوع و محصولات با و بدون درب با قیمت‌های مناسب عرضه می‌شود.

 سرامیک‌های ما در برابر گرما و سرما مقاوم هستند. با این حال، برای جلوگیری از شوک‌های حرارتی که می‌تواند به ظروف شما آسیب برساند، توصیه می‌کنیم این ظروف را مستقیما از درون فر به فریزر منتقل نکنید. علاوه بر این، قبل از پختن غذا، ظروف خود را در فر، با کمی آب، گرم کنید. این به شما کیفیت پخت بهتری می‌دهد و از شوک حرارتی جلوگیری می‌کند. سرامیک‌های ما از سفال، ماسه، سنگ ساخته شده و میناکاری شده‌اند. بنابراین جهت پخت غذا در این ظروف، توصیه می‌شود، برای پخت‌و‌پز خود کمی روغن اضافه کنید. در نهایت، بدانید که سرامیک‌های ما با ماشین‌های ظرفشویی سازگار هستند. اگر همچنان می‌خواهید آن‌ها را با دست بشویید، به یاد داشته باشید که بین استفاده‌ از آنها، اجازه دهید خشک شوند.

 

نتیجه‌گیری

به نظر می‌رسد که همه باید به ظرف سرامیکی روی آورند. چندین مزیت سلامتی و صرفه جویی در هزینه دارد. مطمئناً می‌توان از برخی از معایب بسیار ناچیز آن چشم‌پوشی کرد؛ اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که این ظروف نمی‌توانند به سلامتی شما آسیب برسانند.

همچنین بسیار مهم است که بدانید چگونه ظرف سرامیکی خود را انتخاب کنید. اگر ظروفی با کیفیت پایین انتخاب کنید، خیلی سریع تجربه بدی را در استفاده از این ظروف هنگام آشپزی خواهید داشت. برای اینکه بفهمید کیفیت مناسب این ظروف چگونه تعیین می‌شود، فقط کافی‌ست مقالات ما را در ارتباط با این ظروف مطالعه کرده یا  تحقیقات لازم را از افرادی که تجربه استفاده از این ظروف را داشته‌اند، به عمل آوردید. در این صورت اطلاعات لازم را در مورد این ظروف خواهید داشت.

ظروف سرامیکی

استفاده از ظروف سرامیکی برای آشپزی

دیدگاهتان را بنویسید